Tyrimo, atlikto projekto metu, duomenų analizė
Tyrimo dėl bendruomenės narių požiūrio į inkliuzinį ugdymą įstaigoje duomenų analizė
Projekto veiksenos
Įgyvendinant projektą organizuojamos įvairios veiklos. Viena iš formų, tai bendrų veiklų organizavimas tarp skirtingo amžiaus grupių. Vyresnių grupių ugdytiniai svečiuojasi pas mažuosius ir kartu dalyvauja bendrose veiklose: skaito knygutes, žaidžia žaidimus, piešia, dainuoja, sportuoja. Taip pat vyresnieji pagelbsti mažiesiems dienos rėžiminių momentų metu: nusiplauti rankas, einant į lauką apsirengti ir nusirengti rūbus. Smagi, nuotaikinga bendra veikla gerina vaikų emocinę būseną, aktyvina bendrystės ryšį.
2017-09-01 – 2019-05-31
Projekto idėja. Kiekvienos visuomenės svarbiausias uždavinys yra užtikrinti sveiką ir saugią vaikų raidą, sukuriant tam palankias fizines ir psichosocialines aplinkas. Darželis yra vieta, kurioje turėtų būti puoselėjama vaikų sveikata, formuojami gyvenimo įgūdžiai, atsižvelgiant į vaiko raidos ypatumus.
Lopšelio- darželio ,,Buratinas‘‘ bendruomenė vis daugiau dėmesio skiriama paties vaiko asmenybei, jo vidinių galių ir gebėjimų ugdymui, žadinimui bei savarankiškumo ir kūrybiškumo skatinimui. Nuo tiesioginio mokymo pereinama prie savaimės veiklos modelio, kuris pagrįstas mokymusi aktyvios veiklos metu, per žaidimą, bendravimą ir bendradarbiavimą, meninę saviraišką ir kitokio pobūdžio įvairiapusę veiklą, ugdančią jo savęs pažinimo ir saugojimo gebėjimus.
Saugumas svarbus tiek vaiko vystymuisi, tiek ir visapusiškai jo socialinei raidai ir mokymuisi. Jis laikomas vienu reikšmingiausių socializacijos veiksnių. Šis jausmas lemia gerą vaiko savijautą, socializacijos sėkmę vaikystės laikotarpiu, sklandų amžiaus krizių išgyvenimą ir perėjimą iš vieno socializacijos etapo į kitą. Savęs ir kito saugojimo gebėjimų reikšmingumas atsiskleidžia vaiko mokėjime rūpintis savo ir kitų sveikata, puoselėti sveiką gyvenseną, rūpintis aplinka ir saugiai joje elgtis. Remiantis statistikos departamento 2013-ųjų metų duomenimis, net 88,4 procentų vaikų (nuo 0 iki 17 metų amžiaus) yra sirgę įvairiomis ligomis. Taigi, visiškai sveikais galima laikyti tik apie 12 proc. vaikų. Sergamumas susijęs ne tik su ligomis, bet ir su patiriamomis traumomis. Gebėjimas saugiai elgtis, saugoti save ir kitus mažina traumų tikimybę ir gerina vaikų saugumą bei jų sveikatos būklę. Ugdant vaikų savęs ir kitų saugojimo kompetenciją orientuojamasi į:
Projekto tikslas: ugdyti vaikų savęs ir kitų saugojimo kompetenciją, užtikrinant psichinį, socialinį ir fizinį vaikų saugumą.
Projekto uždaviniai:
Įgyvendinimo būdai ir priemonės:
Projekto eiga:
I etapas.
Projekto įgyvendinimo pagrindą sudaro savęs pažinimo ir saugojimo gebėjimai. Šie gebėjimai atsiskleidžia vaikų mokėjime rūpintis savo ir kitų sveikata, aplinka ir jos saugumu, savęs ir kitų saugojimo patalpose ir gatvėje įgūdžiuose.
Vienas pirmųjų žingsnių įgyvendinant šiuos siekius – tai savęs pažinimo gebėjimų ugdymas, sukuriantis prielaidas savęs saugojimo kompetencijos plėtojimui. Veiklų metu buvo žaidžiama, piešiama, aplikuojama, kalbamasi, bendraujama, diskutuojama, žiūrimi ir aptariami filmai, organizuojamos išvykos prie šviesoforo. Pagrindinis filmo herojus Amsis padėjo vaikams susipažinti su saugaus eismo taisyklėmis ir geriau jas įsiminti.
II etapas.
Antrasis projekto etapas ,,Sveikatos labirintas‘‘ skirtas sveikatos saugojimo kompetencijos ugdymui, kurio tikslas :
ugdyti teigiamą požiūrį į racionalią mitybą – sveikatos šaltinį, kultūringą elgesį prie stalo, asmens higienos įpročius.
Uždaviniai:
Ypač pabrėžiama sveikos mitybos, higienos, fizinio aktyvumo svarba žmogaus sveikatai ir sveikam gyvenimo būdui. Sveikatingumo dienelių grupėse metu ugdytiniai aptarė sveiko maisto piramidę, analizavo maisto produktų reikšmę bei svarbą žmogaus sveikatai. Pasitarę su tėvais, ieškojome būdų, skatinančių vaikus valgyti sveiką maistą, o ne tą, kuris jiems patinka. Viena iš priemonių, tai maisto ruošimas kartu su vaiku, receptų knygelių kūrimas, ,,Man skanu, kai pats gaminu‘‘. Ši veikla padeda vaikams plėtoti pažinimą, skatina ugdymosi raidą. Naudodamiesi Danutės Kundrotienės knygos ,,Šaukšto Šmaukšto stalo akademija‘‘ patarimais, vaikai patobulino kultūringo valgymo bei elgesio prie stalo įgūdžius. Visuomenės sveikatos specialistė Jolanta ir socialinė pedagogė Vilma vaikams organizavo praktines veiklas ,,Švarios rankos – sveikas vaikas‘‘, jų metu vaikai susipažino ir išbandė bakterijų maišelį ir lempą, kuri parodė nešvariai nuplautas rankas ir ant jų esančius ,,mikrobus‘‘. Vaikai mokėsi, kaip reikia taisyklingai plautis rankas, kad jos būtų netik švarios, bet ir gerai nusausintos. Džiugias emocijas ir gerą nuotaiką suteikė aktyvi fizinė veikla salėje bei lauke.
Laukiami rezultatai:
III etapas.
Projektas: ,,Kas gyvena manyje‘‘, skirtas socialinei emocinei kompetencijai ugdyti, skatinant vaikų emocijų pažinimą ir emocinio intelekto ugdymą(si), siekiant užtikrinti kokybišką vaikų ugdymą.
Projekto tikslas:
Skatinti vaikų emocijų suvokimo ir raiškos gebėjimus, sudarant sąlygas sėkmingų bendravimo įgūdžių ugdymui.
Projekto uždaviniai:
Projekto trukmė: 2018 metų rugsėjo – 2019 gegužės mėnesiai.
Įgyvendinant emocinio intelekto ugdymo projektą ,,Kas gyvena manyje‘‘ siekiame skatinti vaikų emocijų suvokimo ir raiškos gebėjimus, sudaryti sąlygas sėkmingų bendravimo įgūdžių ugdymui. Norint suprast save, pirmiausia turi pažint savo jausmus, juos įvardint. Padedant vaikams įvardyti, kaip jie jaučiasi, vaikai geriau supranta savo jausmų pasaulį. Geriau pažindamas save, vaikas geriau supras ir tai, kaip jo elgesys veikia kitus. Jausmų pažinimas padeda vaikams įveikti kasdienius sunkumus. Vaikams patinka mokytis per žaidimą. Jie noriai mokosi suprasti ir pažinti jausmus per eilėraščius, pasakas, pokalbius, vaidybą, piešimą, muziką, dainą. Suvaidinti pasakėlių, įvairių situacijų personažai su nurodytais jausmais parengtomis priemonėmis, žaismingais EMOCIUKAIS, ugdo ir moko geriau pažinti save ir padeda vaikams stiprinti ryšį su kitais. Džiugu, kad savo idėjomis ir pagamintomis priemonėmis prie projekto įgyvendinimo prisideda ir darželį lankančių vaikų tėveliai.
2016-10-01 – 2017-05-31
Lopšelio-darželio „Buratinas“ bendruomenė daug dėmesio skiria vaikų fizinio aktyvumo skatinimui, kadangi fizinis aktyvumas ugdo ir stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų funkcijas ir gyvybingumą. Jis ypač svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie intensyviai auga ir tobulėja. Jiems būdingas judėjimo poreikis užtikrina visapusišką vaiko organizmo vystymąsi ir skatina sveikos gyvensenos įgūdžių formavimą. Susitelkiant į vaiko fizinio aktyvumo ugdymą kuriama judėjimui palanki ugdymo įstaigos aplinka.
Vykdomo projekto tikslas – tenkinti vaiko judėjimo poreikius, išreiškiant save judesiu, įgyjant įvairiapusės fizinės patirties, atitinkančios vaiko raidos tarpsnį, rūpinantis vaiko fizine ir emocine sveikata, ugdant kūrybiškumą ir organizuotumą.
Projekto uždaviniai:
Projekto „Aš linksmas, greitas ir vikrus“ efektyvumo vertinimas tėvų ir pedagogų požiūriu
2015-02-01 – 2015-04-30
Tikslas: skatinti vaikų socialinės kompetencijos vystymąsi, ugdant bendravimo įgūdžius. Uždaviniai:
Projekto partneriai: