Įstaigos, rajono

,,SAUGAU SAVE IR KITUS‘‘

 2017-09-01 – 2018-05-31

Projekto idėja. Kiekvienos visuomenės svarbiausias uždavinys yra užtikrinti sveiką ir saugią vaikų raidą, sukuriant tam palankias fizines ir psichosocialines aplinkas. Darželis yra vieta, kurioje turėtų būti puoselėjama vaikų sveikata, formuojami gyvenimo įgūdžiai, atsižvelgiant į vaiko raidos ypatumus.

Lopšelio- darželio ,,Buratinas‘‘ bendruomenė vis daugiau dėmesio skiriama paties vaiko asmenybei, jo vidinių galių ir gebėjimų ugdymui, žadinimui bei savarankiškumo ir kūrybiškumo skatinimui. Nuo tiesioginio mokymo pereinama prie savaimės veiklos modelio, kuris pagrįstas mokymusi aktyvios veiklos metu, per žaidimą, bendravimą ir bendradarbiavimą, meninę saviraišką ir kitokio pobūdžio įvairiapusę veiklą, ugdančią jo savęs pažinimo ir saugojimo gebėjimus.

Saugumas svarbus tiek vaiko vystymuisi, tiek ir visapusiškai jo socialinei raidai ir mokymuisi. Jis laikomas vienu reikšmingiausių socializacijos veiksnių. Šis jausmas lemia gerą vaiko savijautą, socializacijos sėkmę vaikystės laikotarpiu, sklandų amžiaus krizių išgyvenimą ir perėjimą iš vieno socializacijos etapo į kitą. Savęs ir kito saugojimo gebėjimų reikšmingumas atsiskleidžia vaiko mokėjime rūpintis savo ir kitų sveikata, puoselėti sveiką gyvenseną, rūpintis aplinka ir saugiai joje elgtis. Remiantis statistikos departamento 2013-ųjų metų duomenimis, net 88,4 procentų vaikų (nuo 0 iki 17 metų amžiaus) yra sirgę įvairiomis ligomis. Taigi, visiškai sveikais galima laikyti tik apie 12 proc. vaikų. Sergamumas susijęs ne tik su ligomis, bet ir su patiriamomis traumomis. Gebėjimas saugiai elgtis, saugoti save ir kitus mažina traumų tikimybę ir gerina vaikų saugumą bei jų sveikatos būklę.  Ugdant vaikų savęs ir kitų saugojimo kompetenciją orientuojamasi į:

  1. Psichinį saugumą;
  2. Socialinį saugumą;
  3. Fizinį saugumą.

Projekto tikslas: ugdyti vaikų savęs ir kitų saugojimo kompetenciją, užtikrinant psichinį, socialinį ir fizinį vaikų saugumą.

 Projekto uždaviniai:

  1. Palaikyti ir gerinti vaiko savijautą, puoselėti savigarbą ir orumą, padedant susidaryti pozityvią nuomonę apie savo išvaizdą, gebėjimus, būdo savybes;
  2. Skatinti glaudesnį vaiko ryšį su gamta; padėti atgauti emocinę pusiausvyrą gamtos galioms padedant;
  3. Tobulinti gebėjimą tvardytis, susilaikyti nuo netinkamų būdų išlieti emocijas, laikytis susitarimų, taisyklių, tvarkos, valdyti savo kūną;
  4. Skatinti ugdytis gebėjimą prireikus sutelkti jėgas, valią, ištvermę;
  5. Tobulinti gebėjimą greitai ir lanksčiai orientuotis naujoje grupės aplinkoje ir įsitraukti į bendraamžių grupės veiklą;
  6. Mokyti jausti šalia esantį, būti atsakingam už savo ir kitų saugumą, žaidžiant, laisvai ir organizuotai judant kartu su kitais vaikais grupėje, salėje ar lauke;
  7. Palaikyti vaiko nuostatą ir pastangas atsispirti pagundoms, prireikus pasakyti „ne“, elgtis pagal supratimą, kas yra gera ir kas yra bloga;
  8. Skatinti vaiką kreiptis pagalbos į pedagogą ar tėvus, jei yra skriaudžiamas, patiria prievartą;
  9. Pratinti bendrauti su fizinės ir protinės negalios ištiktais vaikais ir suaugusiais;
  10. Padėti perimti sveikatą stiprinančias gyvenimo nuostatas: laikytis asmens higienos, tinkamo dienos ritmo, sveikai maitintis, rengtis pagal orą, grūdintis, taisyklingai stovėti, sėdėti, daug judėti ir žaisti lauke;
  11. Plėsti vaiko supratimą apie sveikatą ir jos tausojimą, pratinti pajusti, kada jis jaučiasi blogai, ištikus nelaimei kreiptis pagalbos į artimuosius, pedagogus, ar kitus pažįstamus žmones, tarnybas;
  12. Sudaryti sąlygas ugdytis fizines kūno galias ir judesio kultūrą;
  13. Ugdytis vikrumą, lankstumą, stiprumą, drąsą, taisyklingą kvėpavimą, lavinti rankos miklumą, tikslumą, akies ir rankos, ausies ir balso ryšį, ryšį tarp įvairių jutimų.

Įgyvendinimo būdai ir priemonės:

  1. Išvykos ir susitikimai.
  2. Meninės išraiškos priemonių naudojimas.
  3. Fizinį aktyvumą skatinantys judrieji žaidimai.
  4. Vaidybiniai žaidimai.
  5. Vaizdinės priemonės.
  6. Darželio vidinės ir išorinės erdvės.
  7. Judriesiems žaidimams skirtos ir gamtinės priemonės (kamuoliai, virvutės, kankorėžiai, akmenėliai, pagaliukai ir kt.).

Projekto eiga:

I etapas.

Projekto įgyvendinimo pagrindą sudaro savęs pažinimo ir saugojimo gebėjimai. Šie gebėjimai atsiskleidžia vaikų mokėjime rūpintis savo ir kitų sveikata, aplinka ir jos saugumu, savęs ir kitų saugojimo patalpose ir gatvėje įgūdžiuose.

Vienas pirmųjų žingsnių įgyvendinant šiuos siekius – tai savęs pažinimo gebėjimų ugdymas, sukuriantis prielaidas savęs saugojimo kompetencijos plėtojimui. Veiklų metu buvo žaidžiama, piešiama, aplikuojama, kalbamasi, bendraujama, diskutuojama, žiūrimi ir aptariami filmai, organizuojamos išvykos prie šviesoforo. Pagrindinis filmo herojus Amsis padėjo vaikams susipažinti su saugaus eismo taisyklėmis ir geriau jas įsiminti.

Laukiami rezultatai:

  1. Geresnė vaikų emocinė ir fizinė sveikata.
  2. Geresni bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimai.
  3. Geresni savęs ir kito saugojimo gebėjimai.
  4. Geresnė vaikų judesių koordinacija.
  5. Glaudesni darželio bendruomenės narių tarpusavio santykiai.
  6. Lengvesnė darželio ugdytinių adaptacija grupėje ir mokykloje.

 

Aš linksmas, greitas ir vikrus“

2016-10-01 – 2017-05-31

Lopšelio-darželio „Buratinas“ bendruomenė  daug dėmesio skiria vaikų fizinio aktyvumo skatinimui, kadangi fizinis aktyvumas ugdo ir stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų funkcijas ir gyvybingumą. Jis ypač svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie intensyviai auga ir tobulėja. Jiems būdingas judėjimo poreikis užtikrina visapusišką vaiko organizmo vystymąsi ir skatina sveikos gyvensenos įgūdžių formavimą. Susitelkiant į vaiko fizinio aktyvumo ugdymą kuriama judėjimui palanki ugdymo įstaigos aplinka.

Vykdomo projekto tikslas – tenkinti vaiko judėjimo poreikius, išreiškiant save judesiu, įgyjant įvairiapusės fizinės patirties, atitinkančios vaiko raidos tarpsnį, rūpinantis vaiko fizine ir emocine sveikata, ugdant kūrybiškumą ir organizuotumą.

Projekto uždaviniai:

  1. Sudaryti sąlygas reguliariai aktyviai fizinei vaikų veiklai.
  2. Ugdyti vikrumą, lankstumą, stiprumą, valią ir ištvermę.
  3. Ugdyti vaikų gebėjimą panaudojant turimas priemones susikurti fiziniam aktyvumui tinkamą aplinką.
  4. Mokyti bendrauti ir bendradarbiauti su kitais fizinės veiklos metu.
  5. Ugdyti teigiamą požiūrį į sveiką gyvenseną ir fizinį aktyvumą.

Projekto „Aš linksmas, greitas ir vikrus“ efektyvumo vertinimas tėvų ir pedagogų požiūriu

 „Bendravimo džiaugsmas”

2015-02-01 – 2015-04-30

Tikslas: skatinti vaikų socialinės kompetencijos vystymąsi, ugdant bendravimo įgūdžius. Uždaviniai:

  • Kurti ir puoselėti draugišką emocinę aplinką;
  • Mokyti, kaip spręsti problemines situacijas;
  • Ugdyti toleranciją ir pagarbą vieni kitiems;
  • Skatinti sakytinės kalbos tobulėjimą;
  • Skatinti teigiamų santykių tarp vaikų formavimąsi;
  • Ugdyti vaikų elgesio kultūrą;
  • Sudaryti galimybę susidraugauti su kitų įstaigų ugdytiniais.

Projekto partneriai:

  • Lopšelio-darželio „Pasaka“ bendruomenė.
  • Lopšelio-darželio „Eglutė“ bendruomenė.
  • Vilkaviškio rajono Alvito pagrindinės mokyklos ikimokyklinių grupių bendruomenė.

100_1476 100_1489 100_1511

Žodinė paieška

Renginiai

Spalio  2017
Pi An Tr Ke Pe Še Se
   
  1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  
© 2017 mir.lt